söndag 28 januari 2018

PĂ„ vift med tjejligan 😊

Nu susar tiden ivĂ€g med sjumilakliv!! Förra helgen var vi i Åbo pĂ„ Winter Dog Show. En snabbresa, vi Ă„kte fredag nattfĂ€rjan och stĂ€llde pĂ„ lördag och Ă„kte hem pĂ„ kvĂ€llen.

Vi hade med Vilja, Mimmi, Isa och Isak. MĂ„ste sĂ€ga att killarna var super duktiga med en höglöpande Vilja i hytt och bil. Nu kollar ni pĂ„ namnen, killarna?? Isak lĂ„ter ju killigt vem mer? MIMMI Ă€r en pojke 😊. Jajamensan stabeijkillen heter Mimmi
Tant Isa blev BIR veteran och BIM. Isak fick VG och vann öppenklassen, bÄde Vilja och Mimmi fick Excellent och blev etta i öppenklassen.


Jag har lite dÄligt med foton frÄn utstÀllningen. Vi hade tur som fick ringarna bredvid varandra. MÄnga fina hundar var det, men hur det Àn gÄr sÄ har man i alla fall finaste och bÀsta hundarna med sig hem igen
Roligt var det att trÀffa lite slÀkt. Anne kom och hejade pÄ oss. Long time no see men i sommar ses vi igen. Ska bli riktigt roligt!



Ett nytt gosedjur fick dela sĂ€ng med Meija. Jag fick underslafen och fick dela den med Isa och Vilja. Isa och jag delade kudde, den damen kan snarka hon, Vilja parkerade pĂ„ mina fötter. Jag var i tryggt förvar 😊
Annars gick resan rÀtt sÄ bra jag gick bara vilse tre gÄnger. Det Àr inte sÄ lÀtt att hitta det ser ju likadant ut överallt. Korridorer hÀrs och tvÀrs alla dörrar ser precis likadana ut
Jenny blev nog lite stressad nĂ€r vi skulle gĂ„ ner till bildĂ€ck och jag inte kom. DĂ„ Ă„kte jag hiss med en lĂ€tt förvirrad man med lĂ„nga dreadlocks och fullastad ölkĂ€rra han hade nog heller ingen koll pĂ„ var han skulle. Jag skulle gĂ„ av pĂ„ kossan den hittade jag tillslut👍.  


IgĂ„r hade vi ett fantastiskt vĂ€der. Det var ju sĂ„ att det lĂ„g vĂ„r i luften. SĂ„ jag tog hundarna pĂ„ en lĂ„ngis i Kolabottenskogen.


 
Vi hittade en sko den har sett sina bÀsta dagar.

Vi gick förbi Kolabotten och lÀngtar efter vÄr och sommar!

Nu Ă€r det lĂ€ngesedan du vaskade av dig en tidig sommarmorgonHebbe❤️.                                                          
Jag tog en hel del kort och nĂ€r jag tittade pĂ„ dom hemma sĂ„g jag att mĂ„nen var blĂ„. Har nog aldrig sett en blĂ„ mĂ„ne förut.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar